hits

Prosjekt - regnskap påbegynt

Da har jeg påbegynt årsregnskapet mitt for bedriften min i fjor 🙂 

Jeg har utsatt litt å begynne, for det er så mange detaljer og tilnærmingsmåter. Det er relativt nytt for meg og jeg har lyst å gjøre det skikkelig. Dvs at det er nytt for meg å føre fullstendig etter mitt eget hode. Regnskap er det jeg jobber med til vanlig også. Men det er slik som med sparring - partnere i boksing. Ingen tolker oppgaven likt og en blir kjent med den enkelte sin stil. I dette tilfellet min egen 🙂

Jeg har laget prosjekt - regnskap for dataprosjektene mine idag. Ca. 1 side med referat over datoer jeg har gjort ditt og datt, hvem jeg har kontaktet, søknad, vedtak, svar, manglende svar og kvitteringer med kostnader.

Samtidig benyttet jeg anledningen å avslutte de trådene som hang i luften og påbegynte ny tråd  for 2018.

Jeg har nå 1 side referat og 1 side med kvitteringer som er flyttet over i den nokså slanke årsoppgjør - boksen min. Den blir nok feit før jeg kan begynne å summere ulike prosjekter og finne total.

Dataprogram har jeg bare brukt noen hundrelapper på i faktiske utlegg. Men tiden med skriving, kurs, planlegge innhold i søknad om midler, prøve opprette team osv har kostet i arbeidstid.

I og med at jeg ofte publiserer i sosiale media hva jeg jobber med er det litt PR for meg og litt PR for de firma jeg er i kontakt med. Jeg får aldri noe betalt for det at jeg skaper synlighet og opplæring for de som er yngre enn meg. Da måtte jeg sikkert inngått en avtale først og vært veldig forsiktig. Jeg har mer frihet til å skrive ærlig uten avtale om penger. Men det er hyggeligere med skriftlig avtale om en tjeneste/produkt, kanskje frilans journalist,  og penger på konto med navnet mitt på lappen og "Takk for godt samarbeid! Håper vi snart kan samarbeide igjen!"

Der drømte jeg meg visst litt bort, men ideen til akkurat dette prosjektet er ihvertfall et funksjonelt dataprogram. Jeg var innom både Innovasjon Norge og Innovation Dock i forberedelsene og det måtte isåfall vært avtale med slik type firma for det jeg nevnte over. 

Ifbm prosjekt-regnskapet fikk jeg også ryddet litt i fil - stien min på mailen om data og den ble riktig så fin og ryddig. Jeg elsker systemer egentlig når jeg tar meg tid 🙂

2 kommentarer

marie

01.02.2018 kl.16:59

du er i alle fall flink å skrive. intresangt å lese om hvordan du starter firma.

Tina Kristin Talgø

04.02.2018 kl.21:30

marie: Takk for hyggelig tilbakemelding :-)

Skriv en ny kommentar